עיצוב ספר, עיצוב לספר

עיצוב של ספרים נחשב לפעילות עיצובית המתמקדת בתחום הספרים. עיצוב לספר מתמקד בצורה בה הספר מוצג לציבור קוראיו ואותו עיצוב כולל כמה סעיפים כשלכל אחד המון אפשרויות עיצוביות. עיצוב ספרים הפך לפעילות נרחבת מאחר ומספר גדול של ספרים יוצא לאור בכל שנה.

למרות שהמרכיב העיקרי והחשוב של ספר הוא הטקסט שבו, מייחסים גם חשיבות רבה לצורה בה אותו תוכן מוגש לציבור. לעיצוב מוצלח של ספר ישנה השפעה גדולה על יכולות הקוראים לבחור באותו ספר ואף לקרוא אותו תוך הבנה מלאה. כמו כן, עיצוב ספר מושפע מתפוצתו הצפויה ומקהל היעד שאליו הוא מכוון ולכן הוא גם משפיע על עלות התפוקה של הספר. למשל, ספרי לימוד לתלמידים נעשים בתקציב נמוך, לכן גם התפוצה נמוכה, דבר שהופך את כמות ההשקעה בעיצוב הספרים למינימלית. לעומת זאת ספרים שנועדו להוות מתנות או שעלותם גבוהה, מעוצבים ברמה גבוהה, על מנת לפתות את הצרכן לרכוש את הספר.

עיצוב ספר – עיצובם וגודלם של הדף והגופן

עיצוב אופנתי לספר יתרום להצלחת שיווק הספר וחריגה מהמקובל באופנה תיעשה במידה ויש סיבה טובה לכך. בתהליך עיצוב לספר יש להבין את מטרת הספר, קהל היעד וכדומה כמו גם להחליט תחילה על עיצוב הדף, משמע סוג וגודל גופן, מבנה של הפסקאות, רוחב השורות וכו'. אותו עיצוב נבחר יבוסס על אותם עקרונות אחידים שיישמרו לכל אורך הספר בצורה עקבית, כך שהמראה של הדפים ידבר אל הקורא הנכון ואף יסייע לו בקריאה והבנה של התוכן. במרבית המקרים, הספר כולו יעוצב בגופן אחד, אך קיימים גם מקרים בהם נעשה שימוש בכמה גופנים, על מנת ליצור הבחנה בין סוגי טקסט שונים. גובה אותיות רגילות מקובל הוא בין שמונה לשתיים עשרה נקודות. אורך ורוחב הדף משקפים את ההחלטות בבחירת גודל הדף הפיזי וגודלו של החלק שמודפס עליו. מהגדלים המקובלים ניתן להבחין כי לרוב גובה הספר עולה בגודלו על רוחבו ומקרה כזה נקרא עיצוב "פורטרייט". במקרים אחדים, העיצוב הנבחר משלב רוחב דף העולה על גובהו והוא נקרא עיצוב "לנדסקייפ". בפורמט זה, השוליים רחבים מאד והם משמשים למיקום הכותרות של הטקסט, הציורים והצילומים שיופיעו בספר, שמהווים מרכיב חשוב ביותר.

אם כתבת ספר, השקעת רבות בהכנות והחלטת שזה הזמן להוציאו לאור, פנה ישירות ל"מרזל א.ש", שיצרו עיצוב לספר משלך. העיצוב הינו מכריע ואין להקל בו ראש,
מספר הטלפון שלנו הוא: 02-5834267