מאמרים » הפקת ספר בהוצאה עצמית, בעצמכם

הוצאה לאור עצמית

הכל אודות הפקת ספר בהוצאה לאור עצמית, בעצמכם

(הטקסט כתוב בלשון זכר, אך מכוון לכולם)

כתבתם ספר?

אתם מתכננים להוציא אותו לאור בהוצאה עצמית?

אתם חוששים משלל בעלי המקצוע הפרילנסרים שתצטרכו להתמודד איתם?

זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה. ולא בטוח ש"הכל-כלול" (הכל תחת קורת גג אחת) זו הדרך הטובה ביותר עבורכם — הגרפיקאים הפרילנסרים נוהגים לשתף פעולה, ובהתקשרות עם פרילנסר אחד אפשר לקבל קבוצת-עבודה מגובשת, בלי פערי התיווך של "הכל-כלול".

ארבעת השלבים העיקריים בתהליך הוצאה לאור עצמית:

1. איסוף החומר
2. עריכה
3. עימוד
4. הדפסה

1. איסוף החומר

השלב הזה כולו באחריותכם:
- הקלידו את הטקסטים, במעבד תמלילים שיש ברשותכם;
- אספו את התמונות/איורים/גראפים שברצונכם לצרף לטקסטים, אם כחומרים מודפסים (תמונות שהמעמד יסרוק) או כקבצי מחשב מצולמים או סרוקים (שיותאמו לדפוס במסגרת העימוד).

2. עריכה

העריכה היא ליטוש הטקסטים לרמה הראויה לפירסום.
המונח עריכה כולל: עריכה לשונית, עריכה ספרותית, עריכה טכנית, ניקוד והגהה.
אין כל בעיה למצוא בעצמכם ברשת עורך פרילנסר שיתאים לצרכים שלכם. ויתכן שזה יהיה אפילו אותו עורך שיטפל בכם ב"הכל-כלול", רק בלי עמלת התיווך.
וכפי שצויין קודם, אפשר בהחלט להתקשר עם מעמד ספרים פרילנסר, ולבקש לצרף לעבודה עורך פרילנסר מתאים ומוכּר.

* לבדיקת העורך, בקשו לקבל עם הצעת המחיר, עמוד אחד (או שניים) מתוך הטקסט שלכם ערוך לדוגמה. כך תוכלו לקבל מושג מה "מידת" העריכה הנחוצה בספר שלכם ומהן יכולותיו של העורך.

[הכל אודות עריכה והגהה... »]

[על העריכה — מאת הסופרת מעין רוגל... »]

3. עימוד

בעימוד, נקבע בפועל איך יראה הספר הסופי.
המעמד הפרילנסר יקבל מכם את החומרים. ובתיאום מלא איתכם, ובהדרכתו, תגיעו לעיצוב שמקובל עליכם ומתאים ביותר לספר. ואז הוא יבצע סדר לטקסט ועימוד לספר.
כדאי לשים לב שגודל הדף בספר יתאים לסוג הספר (שירה/קריאה/עיון/לימוד וכו'...) ולא להסתפק במידות-הדף הזולות ביותר... שלא יצא שכרו בהפסדו!
בסיום עימוד הספר, ובזמן שאתם בודקים את ההגהות הסופיות, יוכן עיצוב לעטיפה במתכונת דומה.

* לבדיקת המעמד, בקשו לראות דוגמאות של עבודות. ולא רק עטיפות אלא דוגמאות של עמודים פנימיים של ספרים שונים. כך תוכלו לקבל מושג לגבי היכולות והיצירתיוּת של המעמד.

[הכל אודות סדר ועימוד... »]

4. הדפסה

בשלב הזה משוכפלת הדוגמה שנוצרה בעימוד. ואתם תקבלו לידיכם ספרים ממשיים.
עובדי הדפוס הם מקצוענים בפני עצמם, ואינם זקוקים לפיקוח המוצע במעטפת "הכל-כלול".
האינטרנט בימינו, מאפשר לכם למצוא בקלות בית דפוס שמתאים לכם, בכל מקום, שגם יביא את הספרים עד פתח ביתכם, במחירים אטרקטיביים ותחרותיים; במקביל, תוכלו גם לקבל מהמעמד הפניה לבית דפוס שמוכּר לו; ואין לכם שום צורך להתעסק באספקטים הטכניים מול בית הדפוס. אנחנו נעשה זאת בשימחה בתום עימוד הספר, אם רק תקשרו בינינו.

* לבדיקת בית הדפוס, אם הוא בטווח נסיעה, הגיעו למקום ובקשו לראות דוגמאות של ספרים מודפסים. כך גם תוכלו להבין בסוג הניר והעטיפה שיוצעו לכם.

[הכל אודות הדפסת הספרים... »]


* תוספות לעימוד

אצלנו, ב"מרזל א.ש.", תקבלו יחד עם העימוד לספר, ללא תשלום, גם עותק דיגיטאלי של הספר (PDF המותאם להפצה ברשת) ודף יעודי באתר שלנו, בין דפי הסופרים האחרים (שיעזור לכם לפרסם ולהפיץ את הספר שלכם).



*    *    *